Sunday, February 1, 2009

~A Moment Like This~

Bile dengar lagu Kelly Clarkson "A Moment Like This", aku teringat kat mmber dip aku. Rindu banget kat diorang. So, aku pun ape lagi, trus jer post blog nie. Ala.... bukan ape, sje jer nak melepas windu kat kengkwan. Diam x diam dah 2 thun lebey aku grad. So, gambo ni lah buat pengubat rindu, sebagai titipan memori. Org putih ckp, "Picture Tells 1000 words". Nati aku cite la satu2 gambo aku nie.... Sebeno nyer bnyk gmbo nyer, tapi aku pilih mane yang besh la yer....

Haaa.... Ni la lecturer aku mase dip dlu.... Yang kiri tuh Pn Nurol Aleyzan -academic advisor aku- yang tgh tuh Cik Nazila dan bju merah tuh Cik Nazimah. Diorg ni kirenyer OTAI DPR la... DPR tuh singkatan utk Diploma Pemasaran. Diorg ni pun sumer Xstudent UiTM... UiTM Di Hatiku....huhuhu!!! FYI, yang belah kiri ngan kanan tuh xstudent PM Kamel... Agak2 nyer la, PM Kamel ingt g tak kat diorg.... hihihi!!!


Yang ni plak, mase sukaneka D'MARSO. D'MARSO ni name kelab pemasaran kat Poli Merlimau. D'MARSO ni stand 4 Dip in Marketing Association. Mase ni mmg meriah la, coz aku yang handle huhuh.... Harus aku buat kecoh!!! Mase ni pun aku kurus skit. Skang ni bdn aku mcm dah di pam2...!!! huhuhu =( Mcm2 sukan mase ni, mostly traditional game la....


Mase ni plak, time LaSaBel. Lawatan Sambil Belajar. Time ni kiteorg satu kelas g trip ke KL jer.... Gambo ni di"snapped" kat Yayasan Kepimpinan Perdana. Yayasan tuh sebenarnyer, mcm galeri yang menempatkan sejarah2 PM2 Malaysia. Tapi kebanyakkannya memaparkan sumbangan Tun Dr M kat negara kiter. Mmg bnyk sumbangan beliau. Memang seorang pemimpin negara yang Dinamik.


Gambo ni plak di"Snapped" kat depan pintu masuk MEASAT BROADCAST NETWORK. Ala, ASTRO la.... Muke aku berkerut coz, aku kene buat aksi mcm tuh la... Klu aku tak buat mcm tuh, org kat blakang aku tak bley nak enter frame. huhuhu... Mase tuh, mcm nak kejung jer kaki aku. Tukang "snapped" gambo ni plak lambat nak shot. Bile pikir2, tersenyum sendiri aku... Dah mcm org giler daaa.....



Ni yang paling aku suke, MANDI TIME!!! Time ni kiteorg g Sagil. Ye la mane lg nak g, Sagil la Waterfall yang paling dekat. Lagi pun nak g sane pun senang, lalu Jasin, then tembus kat Tangkak next Sagil. Sejuk Siot!!! Lemak2 kat bdn aku ni pun tak boleh tampung kesejukan air terjun Sagil.


Time ni plak, kitorg lepak kat Dataran Pahlawan. Mase ni DP tak siap g, "Under Construction". McD kat DP tuh pun blum bukak g.... Biasenyer, kitorg hang out mlm weekend la... Bley "over night" skali. Huhuhu....!!! So, kitorg terpakse la lepak kat tangga DP tuh. Tapi skang ni bandar Melaka dah Gempaq dah.... Mcm2 Adaaaa....!!! DP dah siap, Menara Taming Sari dah ader, Eye on Melaka, skang nie Eye On Malaysia pun dah ader kat Melaka.. Yela, bende2 ni sumer kan sebagai tarikan untk tarik pelancong2 dalam dan luar negara. Melaka pun dah dapt pengiktirafan UNESCO as Tapak Warisan Dunia.



Ni pun aku suke gak...!!! MAKAN TIME!!! Aku ni paling suke mkn. Lagi klu ramai2 mcm nie.. Jenuh org kat kedai tuh nak amek order ngan msak... Mcm2 ragam ader... Ader yang nak nasik separuh la... (pompuan la of coz), tanak pedas la, kurang manis la.... Sabo je la ye.... Mmg kechoh mase tuh.... Biase nyer kitorg mkn kat semabok, coz sedap and reasonable price... seswai utk student....
Ni plak Time GHAYE... Bbdk kelas aku ni ader 2 team. Tapi kitorg tak berpuak2 heh...!!! 1 team Johor, 1 lagi team Melaka, coz bbdk kelas aku sume berasal dri 2 negeri ni jew.... Gambo kat ats ni, mase ktorg g Beraye kat Muar. Dikalangan bbdk Johor kelas aku, Muar jela destinasi berghaye yang paling dekat. So, kitorg dlam 4 bijik keter g serbu Muar. Seronok mase ni, even though tak dpt wit ghaye... Cheht!!! Tak sedo dah tue!!! huhuhu... Harus Tuan umah sembunyi klu kitorg mintak wit ghaye... =))



Ni plak time Ghaye kat Melaka. Abis satu Melaka kitorg jelajah.... Zoom In Melaka!!! Bnyk Tempat Untuk DiLawati, Bnyk Tempat Untuk Diterokai.... Mcm Maria Tengku Sabri plak... ahaks...!!! Dri Jasin, kitorg g Durian Tunggal, pastu Alor Gajah then bru g berghaye kat Ayer Keroh... Jauh perjalanan.....
Kenangan yang mcm ni la yang buat aku berangan... Klu lah aku ni DORAEMON, hrus aku gune Time Machine, nak turn back time....!!! So thats all, maybe post selepas nie, aku buat plak pasal Clanz2 kat Segamat yang SEGAR AMAT ni...!!!!









No comments:

Post a Comment