Thursday, February 5, 2009

~Hibiscus Heights~

huuuu..... Dah agk lame gak la aku tak bermadah dlm blog aku nie.... Puas pikir aper yang nak post, so I came up with this topic la.... It all about my Hausmets!!!! Coz sblm ni aku dah bebel pasal geng2 kat Poli Merlimau, so aku citer plak pasal kwn2 aku kat Segamat nie......

Mamat kat sebelah ni namenyer Khairil Jazmi...... Dier dlu X-s2dent Kolej Shahputra, Kuantan. Kat sane, dier amek course Dip in Buss Admin. Berasal dri Ipoh, Perak. Mase mule2 kenal dier, aku ingtkan dier nie pendiam sgt. Tapi sumernyer meleset. Die ni tak la pendiam sgt n very ok....!!!
Kat Segamat nie dier amek course BBA (hons) Marketing. Same mcm aku gak..... Aku ingt lagi mase mule2 masuk kat kampus Segamat nie.... Aku ngan dier hari2 g kuliah naik bas UiTM. Mase tuh kitorg still dok kat Dedap Heights (name yang sedap skit utk Taman Dedap) kat Jermen (Jementah)... huhuhu... Mcm2 citer la yg berlaku.... Hri first nak jumpa Koordinator Program (KP), kitorg bgn kul 5 lebey... Punyer la semangat..!!! Siap tggu bas kul 6.30 lag... Padahal bas UiTM sampai kul 7.30... huhuhu... Byngkan mase tuh, dgn pakai baju Formal, kitorg tggu bas dri matahari blum menampakkan cahaya, sampai cahayanyer yang kaya ngan Vitamin D tuh dah menujah-nujah ke muka kitorg... ahaks!!!! Itu dlu la, skang nie dier dah bwk keter, aku plak jd PARASIT.... menumpang... huhuhu.......

Mamat ni plak name dier Ahmad Zabidi...... Org Perak gak... Tapi kat belah Teluk Intan. Dier ni dah tua... huhuhu Tua ker....!!! Die ni dlu x-s2dent UiTM Kedah kampus Merbok. Die ni mmg kaki Bola. Mkn Bola, Tdo Bola, Mandi Bola, segalanyer Bola. Almaklumlah, pemain Bola Sepak UiTM Kedah. Kat kampus Segamat ni dier amek BBA (hons) Islamic Banking. Die ni mmg kuat tdo.... Letak kepala kat bantal jew, tru tdo.... Klu la aku mudah tdo mcm dier, alangkah bestnyer.....!!!! Dia ni agak kuat berahsia la..... Nakal pun gak... yang slalu kene, SAH2 la aku...
Klu tak silap, kat Kedah dlu dier amek Dip in Banking... Bankers la konon... hahaha... Mmg seswei dier amek BISBI kat Segamat. Bnyk gak la jase dier kat aku.... Antaranyer, aku slalu pinjam moto Kriss Merah dier yang dibawa khas dri Perak..... "Abid, pinjam moto jap", izinku kepadanya.... hihihihi....

Ni plak name nyer Mohd Izzat.... Dier ahli umah aku yang paling muda. Lahir di Segamat, tapi skang nie dah menetap di Shah Alam..... Dier ni x-s2dent Kolej IKRAM @ KLIUC. Dier amek Dip in Buss Admin gak... Skang nie dier amek BBA (hons) Finance kat Segamat... Dier ni suke menjerit.... Bing 8 siot!!! Tapi dier nie mmg baik... Slalu gak tolong aku...
Die ni slalu gak kacau aku..... Rimas aku.... lebih parah lagi klu dier ber 'Tag Team' ngan Abid. Adoyaii... apela nsb aku.... huhuhu..... Dier ni la tempat aku rujuk klu Laptop aku ader prob. Even aku bli laptop ni pun aku g ngan dier..... Dier ni join umah kitorg lambat skit la... coz sblum tuh dier dok kat umah makcik dier kat bandar segamat. Dier ckp seksa botl klu nak g kelas... Traffic light bnyk sgt.... lagi2 traffic light 99... Ala yang kat simpang 4, dekat ngan bngunan MARA n sungai Segamat tuh..... Pastu dier dok ngan kitorg.... huhuhuhu...



Ni plak name die Dzuhairy Ashrique. Dipanggil Eric. Tapi aku panggil dier Erica Leona LN Tinun... Panjang namer dier.... huhuhuh.... Berasal dri Seremban, N9. Dlu dier nie x-s2dent Kolej UNIKOP, KL. Amek Dip in Buss Study. Skang nie kat Segamat, dier amek BBA (hons) Marketing. Same gak mcm aku... Dier ni suker subjek membace, n kurang gemar subjek calculation. Pemalu skit org nyer..... Jiran aku skang nie , Kak Wani, suke kacau dier.... Sampai merah muke dier... Bajet COOL la tuh... xde makneyer Eric... Moto dier ni pun aku slalu pinjam gak.... Biase la, aku kat sini xde ape2 pun.... mcm yang aku mention kat atas.... Parasit...!!!!


Ahmad Zaki name diberi..... Die ni dok bersepah.... Biase la, bapak dier bertugas sebagai Polis. Last skali skang nie die dok kat JB. Family dier mmg baik... aku dah g dah bertandang umah dier.... Dier ni dlu x-s2dent UiTM kampus Lendu, Melaka. Die ni amek Dip in Banking dlu. Skang nie dier further BBA (hons) Islamic Banking. Dier ni pun minat Bola gak.... Arsenal FC pasukan pilihan... Tapi skang nie Arsenal mcm kureng jew zaki.... Apecer...???!!! Aku slalu blek kmpung ngan dier.... Tapi sampai Larkin je la..... Ok la tuh... xyah aku susah2 angkut beg aku naik bas dri Segamat ni.... Thanks Zaki..!!!


Yang akhir skali ni name dier Mohd Hidayat. Berasal dri Serdang, Selangor. Dlu dier study kat UiTM Dungun, Ganu. Amek Dip in Investment Analysis. Skang nie dier further BBA (hons) Finance. Dlu mse mule2 kenal dier, dier ni mcm pendiam. Tapi sejak lepas Intersesi tahun lepas, trus bertukar karakter.... huhuhu... Dia jd klakor.... Hilarious.... Lawak giler dier nie.... "Tak Kenal maka Tak Kenal" Biler dah kenal bru la kiter tau 'True Colour' seseorg.
Haa.... ini la serba sedikit ttng kwn2 aku, lebih tepat skali Hausmet2 aku kat Segamat nie... Mcm2 perangai, mcm2 ragam.... itu yang menjadikan sesebuah persahabatan tuh lebih interesting.....

2 comments:

  1. hahaha~

    klaka larh ko cite psl ousmate ko~

    btw~smuga gembira dok kt uitm kampus segamat ok!

    ReplyDelete
  2. Thanks Nora....

    hahaha....

    Yeah!! aku pun gumbira gak bile dpt further kat segamat nie...

    ReplyDelete