Sunday, February 8, 2009

~Aku dan James Morrison~

Dah citer pasal Duffy, skang ni aku nak citer plak pasal penyanyi lelaki kegemaran. James Morrison. Mamat ni lahir pada 13 ogos 1984. 25 thun dier thun nie.... Sebaye ngan Duffy. Juga seorng yang berbakat dalam bidang musik ni.... Merupakan penulis lirik, pemuzik dan gak penyanyi... Aku start minat kat lagu mamat ni time aku kijer lepas diploma dlu. Mase tuh aku kije jd Sales Assistant, kat Pasaraya Kini kat Kota Tinggi. Lagu yang aku maksud kan ialah "You Give Me Something". Lagu ni actually, di released kan dalam tahun 2006. Lagu nie jadi lagu yang malathop kat UK, Eropah, Australia dan Jepun. And at that year, he became the Top Selling Male Singer in UK. Lagu "You Give Me Something" ni gak, menjadikannye terkenal diseluruh dunia.

Tahun berikutnye (2007), keluar plak ngan album "Wonderful World". Dalam lagu ni bnyk lagu yang mengukuhkan lagi kedudukan mamat nie sebagai penyanyi lelaki yang berjaya di UK. Ini termasuk gak, kedudukan lagu mamat ni kat dalam carta lagu seluruh dunia....

Dan pada tahun 2008 plak, mamat nie berkolaborasi ngan Nelly Furtado dlam lagu "Broken Strings". Mamat ni gak berkolaborasi ngan Jason M'raz dlam album Jason yang terbaru (We Sing, We Dance, We Steal Things). Mungkin ni sebagai strategi mamat ni utk mengukuhkn lagi kedudukan di US. Kiranyer, 2 penyanyi kegemaran aku (Duffy n James Morrison) dah buat British Invasion kat US. Keep it up Guys!!!

Antara lagu yang aku minat ialah:

  • You Give Me Something (best)
  • The Pieces Don't Fit Anymore
  • One Last Chance (OST for Bruce Almighty)
  • Wonderful World
  • Broken Stings
  • You Make It Real 

Sekian:

2 comments:

  1. huhuhu.....
    Bestnyer... Ader gak yang minat kat Mamat nih.... BESH nyer.....!!!!

    ReplyDelete